lørdag den 20. august 2011

Top Thrill Dragster

Med dens 130 meter er 'The Dragster' den anden højeste stål-rutschebane i verden og ligger selvfølgelig i Cedar Point som jeg besøgte for nogle dage siden. Den er 850 meter lang, har et drop på 120 meter og dens maksimale hastighed er 190 km/t. (På grund af luftfartssikkerhed og regler med det formål at advareflytrafikken, er tårnet udstyret med fire dobbelt blitzlys hele vejen op til det højeste punkt.
It's CRAZY!


Jeg synes, at selvom man venter (i mit tilfælde) 1 time på at det bliver ens tur, er de nogle og 20 sekunder det tager fra den sætter af til det hele er overstået det hele vær! Jeg er måske bare et meget stort legebarn, men jeg ELSKER forlystelses parker og 'The Dragster' var helt sikkert med til at gøre Cedar Point ekstra god! Jeg og min veninde Hannah sad i forreste vogn, så der var ikke noget der hed at skrige, grine eller andet med åben mund. Bad idea!!! (det skal siges at det var mørkt og meget varmt, var ruchebanen tiltrukket af en masse insekter med dens blinkende lys over det hele - Jummi!)
Nu tænker I sikkert - hvorfor fortælle om en tilfældig ruchebane i en forlystelses park?? Svar: Fordi den var så utrolig god at man skulle tro det var løgn - og fordi jeg har nogle små dejlige brødre hjemme i DK som jeg gerne vil imponere ;-)
Top Thrill Dragster - YouTube klip - se det!
Til alle jer der hjemme, ha' det godt til vi ses igen, der er nu ikke noget som gode gamle Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar